Training Preventie & Vroegsignalering
Op basis van signalen van zorgverzekeraars, energiebedrijven, woningverhuurders en drinkwaterbedrijven benaderen medewerkers van gemeenten personen met betaalachterstanden proactief om hen hulp aan te bieden. Hoe maakt u vroegsignalering succesvol?
Personen met betaalachterstanden zitten vaak niet te wachten op een bezoekje van de gemeente. Essentieel is dus de presentatie en communicatie bij een dergelijk contact. In deze training leert u alle aspecten van outreachend werken.
- Omgaan met weerstand bij de klant
- Overtuigen van klant om mee te werken
- Adviseren in de vervolgstappen


Training Preventie & Vroegsignalering
Problematische schulden veroorzaken hoge directe en indirecte kosten voor werkgevers. Een hoger ziekteverzuim en loonbeslagen zijn daar voorbeelden van.
Eén op de acht werknemers heeft problematische schulden. Preventie & Vroegsignalering is een adviestool waarmee u de oorzaak van voornoemde extra kosten en stress bij de werknemer weg kunt nemen.
- Medewerkers overtuigen hulp te accepteren
- Voeren van gesprekken over betaalachterstanden en schulden
- Inzicht in het proces rondom schulden en loonbeslagen.
Training Intake Problematische Schulden
Eén op de acht werknemers heeft problematische schulden. Hoe komt de werkgever tot een omslag waarbij er openheid is over privézaken, wanneer deze de werkgever raken?
Werknemers met betaalachterstanden of loonbeslagen schamen zich hier doorgaans voor en komen moeilijk uit hun schulp. U kunt bijdragen aan de oplossing van dit probleem
- Voeren van een Intakegesprek.
- Inventariseren van de inkomsten, uitgaven en schulden (NVVK-norm)
- Werkgever en werknemer adviseren in de vervolgstappen.
