Hieronder staan de meest gestelde vragen. Heeft u nog andere vragen? Stel ze aan ons. De veelvoorkomende vragen voegen wij aan deze pagina toe.

Hoe werkt FinaFit?

Onze werkwijze start met een intakegesprek. Het intakegesprek kan plaatsvinden bij u op kantoor. In tegenstelling tot de reguliere schuldhulpverleners kennen wij geen wachtlijsten. De intake kan dus al binnen een paar dagen plaatsvinden. Onze consultant neemt de persoonlijke situatie met uw medewerker door en bespreekt de verschillende mogelijkheden.

Voorwaarde is dat de privacy van uw medewerker geborgd blijft. Wij vinden het belangrijk dat uw medewerker gemotiveerd is. Daarover ontvangt u van ons wel een terugkoppeling. Indien wij merken dat uw medewerker onvoldoende gemotiveerd is, zullen wij na de intake onze werkzaamheden beƫindigen.

Hoe schakel ik FinaFit in voor onze medewerker(s)?

Je belt ons en wij maken direct een afspraak. Tijdens de afspraak bespreken wij hoe wij de werknemer(s) gaan helpen.

Hoe kom ik hiervoor in aanmerking?

De werkgever schakelt ons in. Dus wilt u geholpen worden vraag er naar bij de werkgever. U kunt ons ook een bericht sturen dan bellen wij voor u de werkgever.

Kunnen jullie mijn werkgever vragen om mij te helpen?

Ja hoor, dan kan ook. Mail ons de naam van de werkgever en de persoon die wij kunnen benaderen plus het telefoonnummer en wij nemen direct de volgende dag contact met hen op. Uiteraard doen we dat discreet. En vergeet ook niet je eigen naam en telefoonnummer te vermelden.

Hoe snel word ik geholpen?

Tijdens het intake gesprek neemt u aangaande uw schulden zoveel mogelijk van uw administratie mee. Na het gesprek nemen we direct alle contacten met uw schuldeisers over. Vanaf dat moment kunt u uw zorgen over deze schulden los laten.

Hoe zit het mijn privacy?

Uw werkgever schakelt ons in. De gesprekken tussen u en FinaFit zijn vertrouwelijk. Inhoudelijk wordt niets teruggekoppeld naar uw werkgever.

Hoe snel kan mijn medewerker bij FinaFit terecht?

FinaFit kent geen wachtlijsten. Vaak is snelle hulp noodzakelijk. Zeker bij een dreigend loonbeslag. Vaak kunnen wij dezelfde of de daaropvolgende dag de bemiddeling al starten.

Ik heb een medewerker die ik graag zou helpen. Wat zijn de kosten die FinaFit in rekening brengt?

Per medewerker rekenen wij een vast bedrag voor de gehele bemiddeling. Neemt contact met ons op voor een vrijblijvende offerte.

Hoe lang duurt een traject per medewerker?

Een geheel traject duurt tussen de 3 en 6 maanden. Na deze termijn kan uw medewerker weer zonder financiƫle zorgen naar zijn werk.

Hoe vraag ik mijn werkgever om mij te helpen?

Leg een verzoek bij de directie, HR of je leidinggevende neer en geef ze ons telefoonnummer.

Heeft u nog andere vragen?

Stel ze aan ons, bel of mail. De veelvoorkomende vragen zullen wij aan de pagina toevoegen.