Bij het intakegesprek onderzoeken we zorgvuldig de inkomsten en uitgaven, analyseren wij de uitgaven en verstrekken we advies over budgettering en schulden.
Na het intakegesprek adviseren we over mogelijke vervolgstappen: hoe zelf actie te ondernemen of, in combinatie met ondersteuning, hoe de situatie weer op de rails te krijgen.
Naar aanleiding van het adviesgesprek ontvangt u een onafhankelijk aanbeveling voor het vervolg.
Tijdens het intakegesprek zullen we een gedetailleerd beeld vormen van de financiële situatie.
Samen met de werknemer brengen wij alle inkomsten en uitgaven in beeld.
Op basis van de inventarisatie wordt een plan opgesteld waar de werknemer zelf mee aan de slag kan.
Informatie van werknemers blijft vertrouwelijk tussen FinaFit en hen, zonder deling met de werkgever.
FinaFit zal tips geven over mogelijke besparingen.
Na de intake heeft de cliënt verschillende opties: zelf stappen ondernemen, contact opnemen met de gemeente voor een minnelijk schuldsaneringstraject, een vrijwilliger inschakelen voor hulp, of FinaFit benaderen voor ondersteuning.
De werknemer krijgt tips om te besparen en eventuele vergoedingen aan te vragen.
Wanneer blijkt dat verdere ondersteuning noodzakelijk is wordt hier een plan voor opgesteld.
Ontdek hier heldere antwoorden voor een duidelijk inzicht.
Onze werkwijze start met een intakegesprek. Het intakegesprek kan plaatsvinden bij u op kantoor. In tegenstelling tot de reguliere schuldhulpverleners kennen wij geen wachtlijsten. De intake kan dus al binnen een paar dagen plaatsvinden. Onze consultant neemt de persoonlijke situatie met uw medewerker door en bespreekt de verschillende mogelijkheden.
Voorwaarde is dat de privacy van uw medewerker geborgd blijft. Wij vinden het belangrijk dat uw medewerker gemotiveerd is. Daarover ontvangt u van ons wel een terugkoppeling. Indien wij merken dat uw medewerker onvoldoende gemotiveerd is, zullen wij na de intake onze werkzaamheden beëindigen.
De werkgever schakelt ons in. Dus wilt u geholpen worden vraag er naar bij de werkgever. U kunt ons ook een bericht sturen dan bellen wij voor u de werkgever.
FinaFit kent geen wachtlijsten. Vaak is snelle hulp noodzakelijk. Zeker bij een dreigend loonbeslag. Vaak kunnen wij dezelfde of de daaropvolgende dag de bemiddeling al starten.
Een geheel traject duurt tussen de 3 en 6 maanden. Na deze termijn kan uw medewerker weer zonder financiële zorgen naar zijn werk.
Je belt ons en wij maken direct een afspraak. Tijdens de afspraak bespreken wij hoe wij de werknemer(s) gaan helpen.
Ja hoor, dan kan ook. Mail ons de naam van de werkgever en de persoon die wij kunnen benaderen plus het telefoonnummer en wij nemen direct de volgende dag contact met hen op. Uiteraard doen we dat discreet. En vergeet ook niet je eigen naam en telefoonnummer te vermelden.
Uw werkgever schakelt ons in. De gesprekken tussen u en FinaFit zijn vertrouwelijk. Inhoudelijk wordt niets teruggekoppeld naar uw werkgever.
Per medewerker rekenen wij een vast bedrag voor de gehele bemiddeling. Neemt contact met ons op voor een vrijblijvende offerte.
Leg een verzoek bij de directie, HR of je leidinggevende neer en geef ze ons telefoonnummer.
FinaFit biedt uitgebreide ondersteuning aan een gevarieerde groep bedrijven.
Neem contact op als u wilt weten wat FinaFit voor uw werknemers kan betekenen.